Op maandagavond is er bij Aquadis vaak een Knowlegde Night, dan gaat het doorgaans over code, architectuur en noviteiten.
De laatste keer ging het ineens over Sales, het was namelijk de beurt aan Sandy om een presentatie te geven.
Doel? Laten zien dat Sales écht wel meer is dan alleen professioneel koffie drinken of de heftige scenes uit De Wolf Of Wallstreet.
Nog wel in een ‘corona-proof-achtige-setting’, dus deels via Teams. Een aantal collega’s keek mee vanuit huis dus er was nog geen echt podium. Misschien maar goed ook, want er denderde toch een sneltrein voorbij (een soort mix tussen Bert Visscher en Sara Kroos). Dat communiceren een belangrijk aspect is binnen Sales dat is wel duidelijk geworden, een lange adem hebben trouwens ook (of noem het een goede conditie, met dit tempo).
Het opzetten van een salesfunnel, een benaderingsstrategie, het daadwerkelijke bellen en het handelen van de tegenwerpingen, het kwam allemaal aan bod. Hier en daar met een fijne visual of een model om het nog enigszins ‘techie’ te houden.
Het besef dat nieuwe klanten werven dus niet zomaar ‘appeltje eitje’ is is er nu wel en dat het befaamde kopje koffie doen dus eigenlijk een eerste kroon op het harde werken is.
De volgende Knowledge Night gaan we eens lekker een rondje met zijn allen samen bellen (of toch niet).